Split dag 4

Dag 4 här Split och idag är det min dag, Alice, att berätta vad jag har gjort. På morgonen kollade jag på min favorit serie Jordgubbs Lisa medans dom andra packade inför utflykten vi skulle göra. Vi åkte nämligen till ett naturreservat som ligger vid Split. Det är jättestort och har massor med fina stränder, och eftersom jag älskar att bada blev det alldeles perfekt. Vi åkte mini-tåg till reservatet och i början tyckte jag att det var lite kul men mest läskigt. Jag satt i Sagas knä och höll om hennes arm hårt.

Med mini-tåget åkte vi upp till toppen av reservatet som låg på ett berg och vi fick gå av i 5 minuter och titta på utsikten. Det var fin utsikt men jag var fortfarande lite rädd så jag hängde på mamma istället. Efter ett tag klev vi på tåget igen och åkte ner till stranden och där stannade tåget ytligare en gång. Men vi åkte inte vidare den här gången, utan vi klev av. Vi alla hungriga så vi satte oss på en resturang och åt pizza innan vi gick för att lägga oss på stranden. Det var så kul att bada! Jag och Agnes lekte i vågorna och det var så roligt!

På vägen hem tog vi lokalbussen istället eftersom mini-tåget var så läskigt. Här ser ni mig sitta och vänta på bussen och jag visar min favoritdryck som finns här i Kroatien, jordgubbsvatten! Och såklart bär jag flaskan i min egna lilla väskan. Den här lilla väskan är min favorit sak just nu<3

När vi kommit hem till lägenheten åt vi middag hemma eftersom alla var så trötta efter utflykten. Jag och Agnes låg och myste i hennes stora säng och kollade på sminkvideos på hennes mobil. Det är min nya favorit sak att titta på! Sminkvideos och hundvalps bilder!! Sen gick jag och la mig. Det var allt jag gjorde idag och hoppas att ni har haft en lika bra dag som jag!